PengenalanNOSS Pengurusan Pejabat ini telah dibangunkan dengan memfokuskan kepada perkhidmatan pengurusan pentadbiran dan penggunaan IT di pejabat. NOSS ini memberikan informasi asas kepada seseorang pekerja mengenai dengan tugas-tugas sokongan bagi pengurusan perniagaan dan pentadbiran dalam persekitaran pekerjaan. Kompentasi teras bagi program ini termasuk komunikasi perniagaan, pengurusan pemfailan, pengurusan mesyuarat dan aplikasi teknologi maklumat seperti perisian, naik taraf dan penyelenggaraan aplikasi (software). Kompetensi bagi Tahap Dua adalah membolehkan seseorang itu berkeupayaan untuk mengurus kerja-kerja pengurusan pentadbiran seperti yang diarahkan oleh penyelia. Bagi Tahap Tiga dibahagikan kepada dua bahagian iaitu penyeliaan dan penguatkuasaan tugasan. Bagi bahagian penyeliaan adalah di antara pihak atasan dengan pekerja. Subjek Teras Tahap 2C01 - Incoming Communications C02 - Outgoing Communications C03 - Filing Administration C04 - Meeting Preparation Assistance C05 - Basic Data Entry Kelayakan MasukLelaki dan Wanita
Sihat tubuh badan
Berumur 17 hingga 26 tahun
Belia Tempatan Negeri Sabah
Lulus / Tamat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM)
Warganegara Malaysia (Bumiputera Sabah)
Tahu dan boleh mengendalikan Aplikasi Internet dan Microsoft Office (MS Word, Excel & Powerpoint)
Boleh membaca dan berkomunikasi dengan baik dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris.
Prospek KerjayaDi antara kerjaya yang bakal diceburi oleh pemegang Sijil SKM/ DKM dalam bidang Pengurusan Pejabat ini Adalah: Pembantu Tadbir di Sektor Awam & Swasta
Penyelia Tadbir
Penyelia Perkhidmatan Telekomunikasi
Eksekutif Jualan/ Pemasaran/Pendidikan
|